Om sanningen ska fram!

Elak?

 

Okej det räcker, jag har fått nog.

Vi människor är ganska fega, vi säger inte vad vi tycker och tänker för att vi är rädda att såra andra
eller att vi själva blir sårade.

Vi har missat många saker på grund av att vi inte säger det vi tycker.
Vi vill låna något av en vän, men kanske inte vågar säga det. Du har hört att någon har sagt något om dig, men du vågar inte konfrentera det. Du tycker att någon är jobbig, men säger inte det. Du känner något för någon men vågar inte sätta ord på dina känslor.

Men jag skiter i det!
Imorgon och på fredag ska jag testa att bara säga vad jag tycker. Nu ska jag se om jag vågar.
Om jag tycker att du ä äcklig så kommer jag säga det, men jag kommer också säga varför.
Vi får hu det går för mig, och om jag får som jag vill (?)

Det sägs ju att med klar språk förstår man alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0